مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 07:352023-07-23اقتصادي

جای خالی نمادهای تاریخی و فرهنگی ارومیه در ورودی های شهر


کالبد ورودی یک عامل هویتی است که در هر شهر متمایز با دیگری بوده و موقعیت اقتصادی، بافت فرهنگی و اعتقادی مردم آن در چگونگی منظره های ورود به شهر تاثیر مستقیم دارد.

- ایسنا/آذربایجان غربی کالبد ورودی یک عامل هویتی است که در هر شهر متمایز با دیگری بوده و موقعیت اقتصادی، بافت فرهنگی و اعتقادی مردم آن در چگونگی منظره های ورود به شهر تاثیر مستقیم دارد.

امروزه ورودی شهرها از نظر اقتصادی، گردشگری و فرهنگی مورد توجه شهرسازان و مسئولان حتی فعالان فرهنگی قرار گرفته است، ولی به نظر می رسد در ارومیه چنین نبوده و کوچکترین حساسیتی نسبت به مقوله فوق وجود ندارد.

در این راستا خبرنگار ایسنا ، با سعید عضدالدینی ملکی، معاون پژوهشی بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان غربی و نویسنده کتاب آذربایجان از نگاه میسونرها گفت وگویی را انجام داده است، که از نظر مخاطبان می گذرد: ارومیه متمایز از همه شهرهاست معاون پژوهشی بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا گفت: ارومیه از جمله شهرهای نادر در ایران به شمار می رود که بسیاری از محققان، سیاحان، مستشرقین از طبیعت فرح بخش و سرورانگیز آن صحبت کرده و به وجود یک طبیعت بکر و کم مانند در این خطه اذعان کرده اند، به طوری که این شهر در سراسر ایران در طول تاریخ همچون نگینی می درخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی نمادهای تاریخی و فرهنگی ارومیه در ورودی های شهر

جای خالی نمادهای تاریخی و فرهنگی ارومیه در ورودی های شهر