مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 17:302023-07-31سياسي

صادرات محصولات زیست فناوری ایران به 17 کشور جهان


دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق در نشست خبری خود از صادرات محصولات زیست فناورانه به 17 کشور و ورود به 6 حوزه فناوری نوین خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق یکی از ستادهای توسعه فناوری در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است که دبیری آن را محمدحسین متألهی اردکانی بر عهده دارد.

وی امروز، دوشنبه 9 مردادماه در نشستی با خبرنگاران از برنامه های این ستاد گفت.

در تولید داروهای زیستی در آسیا چهارمیم متألهی با اشاره به سابقه طولانی فناوری های زیستی در کشور گفت: درخت زیست فناوری در کشور ما درخت کهنی است و سابقه زیادی دارد.

از 100 سال گذشته سروم سازی رازی و انستیتو پاستور نمونه های با سابقه و موفق این حوزه است و تا کنون هم از خروجی ها و موفقیت های آن ها بهره مند می شویم.

در حال حاضر کشور ما در حوزه تولید داروهای زیستی رتبه 4 آسیا را دارد و در برخی حوزه ها از صادرات هم گذر کردیم و حتی دانش فنی را نیز صادر می کنیم.

هم اکنون بالغ بر 300 شرکت دانش بنیان در حوزه زیست فناوری مشغول به فعالیت هستند و محصولات زیست فناورانه به 17 کشور صادر می شود.

وی افزود: زیست فناوری در دنیا با اینکه سابقه زیادی دارد، در چند سال اخیر و از حدود سال 2010 در حال بلوغ است و به نوعی فناو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات محصولات زیست فناوری ایران به 17 کشور جهان

صادرات محصولات زیست فناوری ایران به 17 کشور جهان