مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 16:052023-08-10اقتصادي

منطقه معدنی «جنگ سر» مستعد تامین مواد اولیه سوخت هسته ای است


معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: منطقه معدنی جنگ سر خوی از قطب های تامین مواد اولیه سوخت هسته ای و پشتیبان کننده تولید برق هسته ای خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمد اسلامی ظهر پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع معدنی و صنعتی شهید باکری (محدوده معدنی جنگسر) در آذربایجان غربی، افزود: محدوده معدنی جنگ سر یکی از مناطق مستعد برای استخراج مواد پرتوزا در پشتیبانی و تأمین مواد اولیه سوخت هسته ای و همچنین عناصر همراه و نادر است.

وی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه در مجموع برای انجام این بخش از پروژه، در چند سال آینده به حدود 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این منطقه نیاز است.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه تولید انرژی پاک برای سازمان انرژی اتمی ایران از اهمیت بالایی برخوردار بوده و جزو اولویت هاست، ادامه داد: در برنامه راهبردی سازمان شتاب بخشیدن به فعالیت ها در مسیر تولید انرژی پاک همیشه در اولویت قرار داشته و در دست پیگیری و اقدام است.

وی اضافه کرد: در این مسیر و فرآیند، بحث کشف ظرفیت های معادن یکی از نکات مهم است که با استفاده از ژئوفیزیک هوابرد و در نهایت با عملیات اکتشاف، ذخایر معدنی و عناصر همراه شناسایی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه معدنی «جنگ سر» مستعد تامین مواد اولیه سوخت هسته ای است

منطقه معدنی «جنگ سر» مستعد تامین مواد اولیه سوخت هسته ای است