مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 23:052023-08-18اجتماعي

آیین سنتی ورود اسرای کربلا به شام در روستای ده زیار بازسازی شد


همزمان با فرارسیدن ماه صفر آیین نمادین ورود اسرای کربلا به شهر شام در روستای تعزیه کرمان (ده زیار) برگزار شد.

- ایسنا/کرمان همزمان با فرارسیدن ماه صفر آیین نمادین ورود اسرای کربلا به شهر شام در روستای تعزیه کرمان (ده زیار) برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر ساله همزمان با فرارسیدن ماه صفر، ماه حزن و اندوه خاندان پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) مراسم سنتی مذهبی کاروان نمادین ورود اسرای کربلا به شهر شام در روستای ده زیار کرمان برگزار می شود.

در این مراسم مردم عزادار مسیر حدود 15 کیلومتری زیارتگاه شاه مردان تا سقاخانه و دارالشفاء حضرت ابوالفضل (علیه السلام) روستای ده زیار را به یاد مصیبت های حضرت زینب و امام سجاد (علیهماالسلام) پیاده طی می کنند.

در این کاروان که به همت هیات تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (علیه السلام) روستای ده زیار برگزار می شود، ذاکران تعزیه خوان و هنرمندان حسینی با پوشیدن لباس تعزیه و تشکیل کاروان نمادین اسرا، سختی های مسیر کوفه تا شهر شام بر اهل بیت عصمت و طهارت را شبیه خوانی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روستای ده زیار از توابع بخش چترود کرمان و در فاصله حدود 35 کیلومتری شمال شهر کرمان واقع شده که امروزه به عنوان یکی از خاستگاه های تعزیه کشور و روستای تعزیه استان کرمان معروف است و در تمام مناسبت های مذهبی آیین سنتی مذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین سنتی ورود اسرای کربلا به شام در روستای ده زیار بازسازی شد

آیین سنتی ورود اسرای کربلا به شام در روستای ده زیار بازسازی شد