مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:512023-08-19سياسي

اینچه برون به کریدور آبی متصل می شود


عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: از ابتدای پیگیری برای ایجاد منطقه آزاد در استان گلستان، 6 ناحیه برای این فرایند معرفی شد که به سبب مشکلات اداری و البته دفاع ناکافی مدیران وقت صرفاً اینچه برون به عنوان منطقه آزاد مصوب شد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت:جزیره آشوراده به عنوان یکی از 6 محدوده پیشنهادی برای منطقه آزاد بود که به سرانجام نرسید اما با توجه به اهمیت منطقه آزاد اینچه برون و ضرورت دسترسی به کریدورهای آبی مقوله الحاق آشوراده به منطقه آزاد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مذاکرات مناسبی با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور انجام و مقرر شد تا طی مکاتبه رسمی از سوی استاندار گلستان این موضوع در هیئت دولت بررسی و مصوبه آن به استان ابلاغ شود.

ایری بیان کرد: همزمانی اجرای طرح بوم گردی در عرصه 22 هکتاری جزیره آشوراده و فعالیت های گردشگری در این بخش با موضوع الحاق این جزیره به منطقه آزاد اینچه برون، می تواند تحولی شگرف در تحولات اقتصادی منطقه ایجاد کند.

نماینده مردم شهرستان های کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان ادامه داد: ارتقاء سطح درآمد مردم کم برخوردار منطقه غرب گلستان و افزایش بهره وری ناشی از شکل گیری منطقه آزاد از جمله آثار دیگر الحاق آشوراده به منطقه آزاد این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینچه برون به کریدور آبی متصل می شود

اینچه برون به کریدور آبی متصل می شود