مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 13:252023-08-08بين الملل

هشدارها درخصوص احتمال بروز جنگ داخلی در اقلیم کردستان عراق


محافل سیاسی و امنیتی در اقلیم کردستان در پی ناکامی تلاش ها برای یکپارچه کردن نیروهای پیشمرگه از احتمال بحرانی شدن اوضاع و حتی جنگ داخلی سخن می گویند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اختلاف میان حزب اتحاد میهنی و حزب دموکرات کردستان موضوع جدیدی نیست و تاریخ کردستان عراق صحنه های خونینی از برخورد دو طرف را در دوره پیش از سقوط صدام به خاطر دارد، اکنون بار دیگر نگرانی ها از درگیری نظامی میان دو حزب افزایش یافته است.

موضوع یکپارچه کردن نیروهای پیشمرگه در اقلیم کردستان همچنان یکی از اصلی ترین اختلافات میان دو حزب دموکرات کردستان و اتحاد میهنی کردستان به شمار می رود و تلاش های دو طرف برای حل و فصل این موضوع به ناکامی رسیده است.

بخشی از نیروهای پیشمرگه از حزب دموکرات و بخشی دیگر از حزب اتحاد میهنی هستند و در موارد بسیاری سیاست های حزبی موجب ناهماهنگی و اختلاف در سطوح فرماندهی و هماهنگی و حتی واریز حقوق نیروها می شود.

به گونه ای که نیروهای پیشمرگه از حزب دموکرات از دستور فرمانده ای از حزب اتحاد میهنی اطاعت نمی کنند و بالعکس.

این شرایط در کنار افزایش فزاینده اختلافات در امور ریز و درشت، موجب شده است که برخی محافل از احتمال بروز درگیری مسلحانه در کردستان عراق میان نیروهای پیشمرگه سخن بگویند و سال های خونین جنگ برادرکشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدارها درخصوص احتمال بروز جنگ داخلی در اقلیم کردستان عراق

هشدارها درخصوص احتمال بروز جنگ داخلی در اقلیم کردستان عراق