مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 13:252023-08-19اقتصادي

آغاز برداشت بادام در قطب تولید بادام زمینی کشور


مدیر جهادکشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به آغاز برداشت بادام زمینی در این شهرستان، گفت: بیش از 80 درصد بادام مورد استفاده گیلان و کشور در این شهرستان آستانه اشرفیه تولید می شود.

- مهرداد محمدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آستانه اشرفیه با اشاره به آغاز برداشت بادام زمینی در این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن 2 هزار و 500 متر مربع اراضی کشت بادام زمینی یکی از قطب های تولید بادام در سطح گیلان و کشور است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 80 درصد بادام مورد استفاده گیلان در این شهرستان آستانه اشرفیه تولید می شود، گفت: به طور متوسط در هر هکتار سطح زیر کشت بادام زمینی حدود 6.

5 تن پیله تر حاصل می شود و از این میزان پیله تر، حدود چهار تن دانه بادام زمینی به دست می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه زمان اتمام برداشت بادام زمینی در این شهرستان را اواخر مهرماه دانست و افزود: کاشت بادام زمینی هر ساله در اوایل اردیبهشت ماه توسط بادامکاران منطقه انجام و برداشت آن نیز از اوایل مردادماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

محمدی از وجود 60 درصد اراضی بادام زمینی شهرستان آستانه اشرفیه در بندرکیاشهر خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای موجود  60 درصد اراضی بادام زمینی شهرستان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت بادام در قطب تولید بادام زمینی کشور

آغاز برداشت بادام در قطب تولید بادام زمینی کشور