مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 16:252023-08-10بين الملل

استراتژی جدید پوتین : مقاصد جنگی فراتر از اوکراین ! (عکس)


در حال حاضر حداقل هزار مزدور روسی در مالی، هزار و 200 مزدور در لیبی و هزار مزدور در جمهوری آفریقای مرکزی فعالیت می کنند.

کرملین همچنین پروژه های اقتصادی و سیاسی اش را در بورکینافاسو، - استراتژی جدید پوتین : مقاصد جنگی فراتر از اوکراین ! (عکس) در حال حاضر حداقل هزار مزدور روسی در مالی، هزار و 200 مزدور در لیبی و هزار مزدور در جمهوری آفریقای مرکزی فعالیت می کنند.

کرملین همچنین پروژه های اقتصادی و سیاسی اش را در بورکینافاسو، الجزایر، سودان، موزامبیک، زیمبابوه و اریتره کلید زده و گسترش داده است.

در چنین شرایطی اگر غرب منفعل بماند، کرملین به راحتی قادر خواهد بود تا قاره سیاه را از آن خود کند.

در شرایطی که جنگ در اوکراین از باخموت تا خرسون در جریان است، پوتین استراتژی تازه ای را با هدف تضعیف جناح جنوبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در آفریقا تعریف کرده است.

مانور روس ها در کانون تازه قدرت  رییس جمهوری روسیه در نشستی که اواخر جولای در سن پترزبورگ با رهبران آفریقایی داشت، خطاب به آنها گفت که قاره سیاه به کانون جدید قدرت تبدیل شده است.

همزمان با سخنرانی پوتین، در نیجر کودتا شد، و بدین طریق ایالات متحده آخرین متحد امنیتی اش در منطقه ساحل را به نوعی از دست داد؛ بازیگری که میزبان هزار و صد سرباز آمریکایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استراتژی جدید پوتین : مقاصد جنگی فراتر از اوکراین ! (عکس)

استراتژی جدید پوتین : مقاصد جنگی فراتر از اوکراین ! (عکس)