مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 21:352023-08-03سياسي

برپایی مجالس عزاداری محرم و صفر در راستای حفظ دین اسلام است


رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) هدف از برپایی مجالس عزاداری در ماه های محرم و صفر را حفظ دین، قرآن، نماز و احکام الهی است.

- قم- رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) هدف از برپایی مجالس عزاداری در ماه های محرم و صفر را حفظ دین، قرآن، نماز و احکام الهی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عصر پنجشنبه در مراسم کاروان نمادین اسرای کربلا اظهار داشت: رسول خدا وعده داده است که دست عزاداران و زائران حسینی را در سخت ترین لحظات مرگ و قیامت می گیرد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ابراز داشت: این ایام، روزهای مصیبت خاندان عصمت و طهارت (ع) است و همه شیعیان در غم اسارت اهل بیت (ع) در سوز و گذار هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: برپایی این مراسم که هر ساله به همت جمعی از اهالی قم برپا می شود از جمله تعظیم شعائر حسینی و کار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: شیعیان در محرم و صفر در برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) بی قرار هستند و لباس مشکی بر تن می کنند و در تنهایی خود برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گریه کردند.

وی بیان داشت: پیامبر اسلام فرمود گروه های زیادی پس از شهادت امام حسین (ع) به زیارت قبر سیدالشهدا می آیند و عزاداری می کنند که من در روز قیامت به فریاد آنان خواهم رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی مجالس عزاداری محرم و صفر در راستای حفظ دین اسلام است

برپایی مجالس عزاداری محرم و صفر در راستای حفظ دین اسلام است