مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-09اقتصادي

بارورسازی ابرها در استان مرکزی در دست اقدام است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: طرح های آبرسانی اولیه از دریا به استان آغاز شده، بارورسازی ابرها در استان در دست اقدام است و در 36 نقطه از استان تجهیزات نصب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، عزت اله آمری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی جزو استان های خشک و نیمه خشک است؛ به طور میانگین بارندگی در این مناطق 260 میلی متر است، هر سال آبی که کمتر از این رقم یاشد سال خشکسالی و بیشتر از این رقم ترسایی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در چند سال اخیر بارندگی های استان کمتر از میانگین بوده و شهرهای استان خشکسالی های زیادی را تجربه کرده اند، افزود: کاهش بارندگی های باعث خشک شدن رودخانه و کم شدن حجم آبی، کاهش سفره های زیرزمینی و.

است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی افزود: دشت های استان مرکزی 200 میلیون مترمکعب کسری آب دارند، درواقع در حال حاضر از ذخیره آب استفاده می کنیم.

آمری با بیان اینکه وظایف حاکمیتی منابع آب جزو وظایف شرکت های آب منطقه ای است و هرگونه اجازه برداشت از آب در اختیار آب منطقه ای است، تصریح کرد: آب های زیرزمینی عموما مربوطه به چاه هاست، حال آب منابع استان خوب نیست که دلیل آن کاهش بارندگی و استفاده بی رویه و بی حساب از منابع آب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارورسازی ابرها در استان مرکزی در دست اقدام است

بارورسازی ابرها در استان مرکزی در دست اقدام است