مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 08:352023-08-21فرهنگي

روانکاوی «زیگموند» به شیوه تداعی آزاد/گم شدن در هزارتوی ناخودآگاه


مهرداد کوروش نیا طراح و کارگردان نمایش «زیگموند» عنوان کرد در این اثر نمایشی به جنبه های دراماتیک زندگی فروید پرداخته است.

- مهرداد کوروش نیا طراح و کارگردان نمایش زیگموند عنوان کرد در این اثر نمایشی به جنبه های دراماتیک زندگی فروید پرداخته است.

مهرداد کوروش نیا نویسنده، طراح و کارگردان نمایش زیگموند که این روزها در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه درباره پرداختن به زندگی فروید در این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: در تولید آثاری که از زندگی یک هنرمند ساخته می شود واژه ای بیشتر در ایران مرسوم است به نام پرتره یا بیوگرافی به شکلی که وقتی می خواهند کاراکتر شناخته شده ای را به مخاطبان معرفی کنند، از تاریخ تولد و مرگش، نوع زندگش اش و اینکه از کجا به کجا رسیده حرف می زنند در حالی که من معتقدم این نوع معرفی یک شخصیت اصلا وظیفه تئاتر و درام نیست چون برای این کار می توان به ویکی پدیای فرد مورد نظر مراجعه کرد.

وی ادامه داد: وظیفه تئاتر روایت موقعیت های دراماتیک انسان ها است حالا اگر این انسان، فرد شاخص تر و والاتری باشد و بالا و پایین های بیشتری در زندگی اش تجربه کرده است می توان از این دستاویز استفاده کرد و هم یک کاراکتر مهم را در تاریخ بشریت مورد بررسی قرار داد و هم تضادها و تناقض ها و مسئله مندی های زندگی این شخصیت ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روانکاوی «زیگموند» به شیوه تداعی آزاد/گم شدن در هزارتوی ناخودآگاه

روانکاوی «زیگموند» به شیوه تداعی آزاد/گم شدن در هزارتوی ناخودآگاه