مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 12:152023-08-06سياسي

علت تاخیر در بررسی لایحه حجاب/ لایحه «اصل هشتاد و پنجی» می شود؟


جمعی از نمایندگان تقاضا دادند لایحه عفاف و حجاب به جای بررسی در صحن مجلس، در کمیسیونی ویژه رسیدگی شود که باید ببینیم نمایندگان در صحن مجلس چه تصمیمی در این باره اتخاذ می کنند.

- - گروه سیاست: پیش بینی می شد امروز (یکشنبه 15 مرداد ماه) گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در صحن مجلس شورای اسلامی رسیدگی شود که این موضوع در دستورکار صحن مجلس قرار نگرفت.

قضیه از این قرار بود که صبح امروز و پیش از آغاز صحن مجلس، جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی (فراکسیون اکثریت) برگزار شد و موضوع لایحه عفاف و حجاب محور هم فکری و هم اندیشی اعضای این فراکسیون بود.

طبق گفته ابوالفضل عمویی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، نمایندگان در این جلسه بر ضرورت رسیدگی سریع تر به این لایحه تاکید داشتند و با توجه به اینکه این لایحه 70 ماده دارد و پیشنهادات زیادی برای مواد آن ثبت شده است، پیشنهاد شد این لایحه بر اساس اصل 85 قانون اساسی بررسی شده و بر مبنای همین اصل اجرای قانون هم از لحاظ زمانی محدود و آزمایشی باشد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: این پیشنهاد به صورت استمزاجی مورد رأی گیری در فراکسیون قرار گرفت و 73 درصد از اعضا با ادامه رسیدگی این لایحه بر اساس اصل 85 قانون اساسی موافقت کردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت تاخیر در بررسی لایحه حجاب/ لایحه «اصل هشتاد و پنجی» می شود؟

علت تاخیر در بررسی لایحه حجاب/ لایحه «اصل هشتاد و پنجی» می شود؟