مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 01:052023-08-10سياسي

امیرعبداللهیان پرتوریا را به مقصد تهران ترک کرد


وزیر امور خارجه که در نخستین سفر دوجانبه رسمی و برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های ایران و آفریقای جنوبی به پرتوریا سفر کرده بود این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به پرتوریا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نخستین سفر دوجانبه رسمی و برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های ایران و آفریقای جنوبی به پرتوریا سفر کرده بود این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

وی در این سفر ضمن شرکت در نشست کمیسیون مشترک همکاری های ایران و آفریقای جنوبی، با همتای خود و رییس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بیانیه مشترک این نشست هم به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید.

در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک در پرتوریا، کمیته های دوجانبه اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی 26 سند را بررسی کردند که به احتمال زیاد در سفر آبان ماه آیت الله رییسی به آفریقای جنوبی به امضا خواهد رسید.

  آیت الله رییسی قرار است دوم شهریور برای شرکت در نشست سران بریکس و دوستان بریکس به ژوهانسبورگ سفر کند و آبان ماه نیز سفری دوجانبه در پاسخ به دعوت رسمی همتای خود به آفریقای جنوبی خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان پرتوریا را به مقصد تهران ترک کرد

امیرعبداللهیان پرتوریا را به مقصد تهران ترک کرد