مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 10:152023-07-29سياسي

سیاست اشتباه وزارت بهداشت در واردات دستگاه های تصویربرداری


عضو شورای عالی نظام پزشکی، نسبت به سیاست اشتباه وزارت بهداشت در واردات دستگاه های تصویربرداری پزشکی بدون انجام کار مطالعاتی، به شدت انتقاد کرد.

- عبدالرسول صداقت، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اعتقاد بنده این است که توسعه باید بر مبنای اصول علمی باشد و این طور نباشد که هر نماینده مجلس به هر دلیلی که بر وزارت بهداشت و ارز تجهیزات پزشکی تسلط دارد، بتواند برای شهر خودش هر تجهیزاتی که می خواهد وارد کند.

وی افزود: واردات تجهیزات پزشکی و حتی مجوز بیمارستان ها باید بر اساس سطح بندی باشد.

اما، نکته اینجا است که متأسفانه هم سطح بندی در این دولت برداشته شده، یعنی هر کسی با هر سلیقه ای و مدرکی می تواند درخواست احداث بیمارستان یا مرکز تصویربرداری کند و در هر شهری این کار را می تواند انجام دهد.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: در پیش گرفتن این رویه، باعث می شود که توسعه؛ اولاً بر اساس مطالعات علمی نباشد، دوماً؛ بر اساس نیازها نباشد و سوماً؛ متناسب با نیازها و امکانات ارزی کشور نباشد.

وی با عنوان این مطلب که در بسیاری از شهرهای کوچک شاهد صدور مجوز راه اندازی بیمارستان در بخش دولتی هستیم، افزود: در این قبیل مناطق کوچک، دستگاه هایی مثل ام آر آی، سی تی اسکن و…، برده اند که کشش این قبیل تجهیزات را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست اشتباه وزارت بهداشت در واردات دستگاه های تصویربرداری

سیاست اشتباه وزارت بهداشت در واردات دستگاه های تصویربرداری