مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 15:352023-08-21سياسي

در مدیریت زیست بومی، انسان جدای از تالاب نیست


عضو هیئت علمی پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی با بیان اینکه برنامه مدیریت زیست بومی یک برنامه حفاظتی با رویکرد نوین است، گفت: در این برنامه نوین حفاظت را همراه با سهم بهره برداری انسان ها در این اکوسیستم در نظر می گیرند و انسان را جدای از این اکوسیستم نمی دانند.

- ایسنا/گیلان عضو هیئت علمی پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی با بیان اینکه برنامه مدیریت زیست بومی یک برنامه حفاظتی با رویکرد نوین است، گفت: در این برنامه نوین حفاظت را همراه با سهم بهره برداری انسان ها در این اکوسیستم در نظر می گیرند و انسان را جدای از این اکوسیستم نمی دانند.

طوبی عابدی امروز در کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین المللی بوجاق که در کیاشهر برگزار شد اظهار کرد: تالاب بوجاق 2 لاگون بوجاق و کیاشهر همچنین نواحی جلگه ای نواحی سفیدرود و بخشی از کمربند ساحلی دریای خزر را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در سال 1354 بخشی از این پارک ملی تحت عنوان لاگون بوجاق کیاشهر جزو سایت های کنوانسیون رامسر معرفی شد و در سال 77 به عنوان منطقه شکار ممنوع تبدیل شد، افزود: در سال 81 به عنوان پارک ملی خشکی دریایی به مساحت حدود 3477 هکتار تحت مدیریت آب های زیرزمینی قرار گرفت و این پارک از بخش های طغیان رودخانه سفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مدیریت زیست بومی، انسان جدای از تالاب نیست

در مدیریت زیست بومی، انسان جدای از تالاب نیست