مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 17:002023-08-11اقتصادي

قیمت های عجیب اجاره در مناطق مختلف تهران


آنچه که فعالان کف بازار و مشاوران املاک می گویند در تمام سال های اعمال مقررات قیمت گذاری دستوری بازار اجاره، این اعداد در بیشتر شهرها به ویژه تهران به اجرا نرسیده و رعایت نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، مرداد از نیمه گذشت و به اوج نقل و انتقالات مسکن استیجاری و جابه جایی مستاجران رسیدیم، هر چند قرار بود طبق رسم سه سال گذشته سقف تعیین شده دولت برای افزایش اجاره بها رعایت شود اما در برخی از مناطق اعداد رهن و اجاره بسیار بیشتر از 25 درصد کلانشهرها است.

مساله اساسی در رعایت اعداد 25 درصدی و 20 درصدی افزایش مجاز قیمت اجاره در کلانشهرها و شهرهای کوچک این است که در قراردادهای جدید، مبنای رقم اجاره و رهن چه عددی باشد که طبق آن قیمت دستوری رعایت شود؟ البته این مشکل در قرارادهای تمدیدی وجود ندارد اما بخش قابل توجهی از قرارادها که تمدیدی نیستند با این مشکل مواجه می شوند.

هفته گذشته مشاور وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت که دولت راهکاری برای آن دیده که باید به تصویب مجلس برسد که آن هم تنظیم بازار زمین، مسکن و اجاره بها است که براساس آن قیمت پایه توسط دولت کشف و اعلام می شود و مردم باید آن را رعایت کنند.

طبق گفته جواد سادات؛اگر سامانه کشف قیمت راه اندازی شود و به اجرا برسد این مشکل برطرف خواهد شد و علاوه بر آن نیز، مردم برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت های عجیب اجاره در مناطق مختلف تهران

قیمت های عجیب اجاره در مناطق مختلف تهران