مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 08:552023-08-01سياسي

آغاز کاوش باستان شناسی محوطه تاریخی آلمادوشن رازوجرگلان


سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی از آغاز عملیات کاوش باستان شناسی در محوطه تاریخی آلمادوشن در شهرستان رازو جرگلان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمدرضا قهرمانیان، سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها اظهارکرد: عملیات کاوش باستان شناسی در محوطه آلمادوشن با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال به سرپرستی حسنعلی عرب از 31 تیر 1402 آغاز و تا اواسط شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نداشتن هیچ گونه اطلاعات باستان شناسی از منطقه و ناشناخته بودن سنت های تاریخی و فرهنگی آن گفت: محوطه تاریخی آلمادوشن در سال 1387 به شماره 23170 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است پس از اینکه بخش راز و جرگلان در سال 1392 به عنوان شهرستان از شهرستان بجنورد تفکیک شد، برنامه بررسی باستان شناسی این شهرستان در اولویت پژوهش های باستان شناسی اداره کل استان قرار گرفت.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی افزود: کاوش در این محوطه در راستای شناخت، مطالعه و بررسی لایه های فرهنگی ارگ آلمادوشن، خواناسازی شواهد معماری و ساختارهای استقراری و سلطنتی ارگ، تهیه و تدوین پلان مناسب جهت بهره برداری از محوطه در راستای توسعه اقتصادی منطقه، آگاه سازی و برقراری ارتباط بین محوطه و ساکنین منطقه و تد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کاوش باستان شناسی محوطه تاریخی آلمادوشن رازوجرگلان

آغاز کاوش باستان شناسی محوطه تاریخی آلمادوشن رازوجرگلان