مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 09:412023-07-25سياسي

صلح در فضایی تخصصی/ حل و فصل دعاوی مردم به کمک افراد کاردان


در شعب تخصصی حل اختلاف پرونده دعاوی مردم در بستر صلح و سازش رسیدگی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صلح و سازش و رسیدگی به پرونده ها در فضایی به دور از مراجع قضایی از جمله اقداماتی است که منجر به کاهش اطاله دادرسی می شود.

برای رسیدگی هرچه سریع تر به پرونده دعاوی طرفین، شعب تخصصی حل اختلاف در کشور ایجاد شده و وظیفه این شعب این است که در محیطی کاملاً تخصصی و به کمک متخصصان دعاوی طرفین را رسیدگی کرده و حکم مقتضی را صادر کند.

شعب تخصصی صلح و سازش در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی جهت نهادینه کردن فرهنگ صلح در کشور ایجاد شدند و از جمله تأکیدات رییس قوه قضاییه نیز ترویج فرهنگ مذاکره و تلاش برای اصلاح ذات البین، توسعه فعالیت های شوراهای حل اختلاف و بهره گیری از ظرفیت صلح و سازش توسط ریش سپیدان و متخصصان است.

بر همین اساس بود که مرکز حل اختلاف اقدام به تأسیس مراکز تخصصی صلح و سازش کرد، وظیفه این شعبات این است که به هریک از دعاوی که در موضوعی خاص مطرح می شوند رسیدگی کرده و به صورت کاملاً تخصصی رأی را صادر کند.

در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به مراکز تخصصی حل اختلاف گفت: مراکز تخصصی شورای حل اختلاف تلاش می کنند پیش از نیاز به حکم قضایی سخت، مجرم را اولاً به جرم خویش آگاه و مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صلح در فضایی تخصصی/ حل و فصل دعاوی مردم به کمک افراد کاردان

صلح در فضایی تخصصی/ حل و فصل دعاوی مردم به کمک افراد کاردان