مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 10:552023-07-23اقتصادي

تلاش برای ادغام مغز و هوش مصنوعی


پژوهشگران می گویند، فناوری جدید ادغام مغز و هوش مصنوعی در آینده می تواند از عملکرد سخت افزارهای موجود که صرفاً مبتنی بر سیلیکون هستند، پیشی بگیرد.

- پژوهشگران می گویند، فناوری جدید ادغام مغز و هوش مصنوعی در آینده می تواند از عملکرد سخت افزارهای موجود که صرفاً مبتنی بر سیلیکون هستند، پیشی بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، یک برنامه تحقیقاتی پیشگام به رهبری عادل رازی دانشیار دانشگاه موناش با همکاری استارتاپ کورتیکال لبز (Cortical Labs) واقع در ملبورن استرالیا، کمک مالی قابل توجهی را در حدود 600 هزار دلار استرالیا از برنامه کمک هزینه های تحقیقاتی کشف امنیت و اطلاعات ملی دریافت کرده است.

این پروژه ی تحول آفرین با هدف رشد سلول های مغز انسان بر روی تراشه های سیلیکونی، ایجاد قابلیت های قابل توجهی را در حوزه یادگیری ماشینی هدف قرار داده است.

نقطه کانونی این مطالعه حول محور رشد تقریباً 800 هزار سلول زنده مغز بر روی تراشه های سیلیکونی است که به پژوهشگران این امکان را می دهد تا به این سلول ها آموزش دهند وظایف هدفمند را انجام دهند.

این مطالعه جدید پس از موفقیت سال گذشته، زمانی که سلول های مغزی، بازی رایانه ای ساده ای به نام Pong را آموزش دیدند، پایه گذاری شد و توجهات جهانی را به خود جلب کرد و نقطه عطف مهمی در تحقیقات این تیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای ادغام مغز و هوش مصنوعی

تلاش برای ادغام مغز و هوش مصنوعی