مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 15:302023-08-05اقتصادي

جزییات کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان تامین اجتماعی


مدیرکل تامین اجتماعی قم با تشریح جزییات کمک هزینه ازدواج گفت: بیمه شده جهت دریافت این کمک هزینه باید 5 سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل 720 روز سابقه کار و پرداخت حق بیمه داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد عاشوری در گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط دریافت این کمک هزینه اظهار کرد: بیمه شدگان تأمین اجتماعی در صورت داشتن 2 سال سابقه بیمه پردازی (در هنگام ازدواج اول) هدیه ازدواج، را دریافت می کنند؛ این اعتبار معادل یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم توضیح داد: در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده تأمین اجتماعی باشند، این هدیه بلاعوض به زوجین (یعنی هر دو نفر) پرداخت می شود.

به موجب قانون تأمین اجتماعی نیز این کمک هزینه به عنوان هدیه به بیمه شدگان اجباری واجد شرایط (که برای اولین بار ازدواج می کنند) پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: شرط مهم دریافت کمک هزینه ازدواج، وجود سابقه است؛ بیمه شده ظرف 5 سال قبل از تاریخ ازدواج باید حداقل به مدت 720 روز سابقه کار داشته باشد و این حق بیمه (در این دوره زمانی) از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم ادامه داد: به منظور دریافت این کمک هزینه همچنین در تاریخ ازدواج، رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما نباید قطع شده باشد؛ ازدواج نیز باید دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان تامین اجتماعی

جزییات کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان تامین اجتماعی