مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 08:152023-07-24سياسي

حسینیه ایران پایگاه عزاداری های پرشور


شهر جهانی یزد را با لقب «حسینیه ایران» می شناسند، زیرا این دیار از گذشته آیین های ویژه ای برای سوگواری ایام شهادت امام حسین(ع) داشته که منحصر به فرد است و برخی از آنها ثبت ملی شده اند.

- یزد- شهر جهانی یزد را با لقب حسینیه ایران می شناسند، زیرا این دیار از گذشته آیین های ویژه ای برای سوگواری ایام شهادت امام حسین(ع) داشته که منحصر به فرد است و برخی از آنها ثبت ملی شده اند.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها – سمیه گلابگیریان: خاص و منحصر به فرد بودن مراسم عزاداری یزدی ها که به نوعی هویت فرهنگی و مذهبی آنها را به نمایش می گذارد و بسیاری از آنها متأثر از اقلیم، اعتقادات و باورهای مردم است، سبک های ویژه ای را در عزاداری ها خلق کرده که در نهایت منجر به ثبت ملی بسیاری از آنها شده است.

نخل برداری نماد عزاداری مردم یزد آیین نخل برداری، نماد عزاداری مردمان استان در سوگ حضرت امام حسین (ع) است، این مراسم در هیچ نقطه ای از کشور به این سبک و سیاق اجرا نمی شود و این مراسم به عنوان اصلی ترین آیین و نماد عزاداری مردم یزد به ثبت ملی رسیده است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد درباره آیین های محرمی استان یزد به خبرنگار مهر گفت: تاکنون 36 مورد از مراسم و آیین های مربوط به ماه محرم استان یزد در فهرست میراث ناملموس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسینیه ایران پایگاه عزاداری های پرشور

حسینیه ایران پایگاه عزاداری های پرشور