مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 11:252023-08-19سياسي

ثبت آیین کشتی باچوخه خراسان شمالی در تقویم گردشگری کشور


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: آیین کشتی باچوخه شهرستان اسفراین در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

- علی مستوفیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آیین کشتی باچوخه در سومین نشست ثبت رویدادهای گردشگری کشور در سطح ملی در تقویم گردشگری جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی ادامه داد: رویدادها به عنوان یک محرک مهم گردشگری برای نمایاندن آیین ها، مراسم و جشن ها در مناسبت های خاص اجرا می شود که در برنامه های توسعه ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته ای ایفا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: از رویدادهای مهم خراسان شمالی می توان آیین سنتی کشتی با چوخه اسفراین را به عنوان بزرگترین رویداد گردشگری تک مکانی و تک زمانی کشور نام برد که همه ساله 14 فروردین در گود زینل خان شهرستان اسفراین برگزار می شود.

مستوفیان گفت: در راستای تحقق موضوع ساماندهی و حرفه ای سازی گردشگری رویداد در سند تحول دول مردمی، رویداد گردشگری آیین کشتی باچوخه اسفراین 23 مرداد 1402 با شماره 4021111 در سطح ملی در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت آیین کشتی باچوخه خراسان شمالی در تقویم گردشگری کشور

ثبت آیین کشتی باچوخه خراسان شمالی در تقویم گردشگری کشور