مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 19:052023-08-05اجتماعي

ازسرگیری کاوش در قدیمی ترین سکونتگاه انسان در ایران


یافته های تا کنون باستان شناسان تایید کرده است که «غار قلعه کرد آوج» در قزوین، قدیمی ترین سکونتگاه بشر در ایران بوده است.

اکنون باستان شناسان به این غار بازگشته اند تا چهارمین فصل کاوش را آغاز کنند؛ - یافته های تا کنون باستان شناسان تایید کرده است که غار قلعه کرد آوج در قزوین، قدیمی ترین سکونتگاه بشر در ایران بوده است.

اکنون باستان شناسان به این غار بازگشته اند تا چهارمین فصل کاوش را آغاز کنند؛ در جایی که قبلا دندان شیری یک کودک انسان نئاندرتال به قدمت 175 هزار سال کشف شده بود و احتمال داده شده سن حضور اجداد انسان در آن از 455 هزار سال فراتر برود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چهارمین فصل کاوش در غار قلعه کرد آوج را گروهی از باستان شناسان ایران و فرانسه به سرپرستی مشترک حامد وحدتی نسب از دانشگاه تربیت مدرس تهران و ژیل بریون از موزه انسان شناسی پاریس انجام می دهند.

حامد وحدتی نسب ـ سرپرست کاوش های باستان شناسی غار قلعه کرد ـ با استناد به اطلاعاتی که تاکنون از مطالعه مواد فرهنگی، رسوب­ شناسی، بقایای جانوری و سال یابی مطلق غار قلعه کرد به دست آمده است، گفت: این غار محل زیست انواع گروه­ های انسانی شامل انسان هوشمند، انسان نئاندرتال، انسان هایدلبرگ و انسان راست قامت در گستره زمانی حدودا نیم میلیون سال پیش تا هزاره­ های متأخر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازسرگیری کاوش در قدیمی ترین سکونتگاه انسان در ایران

ازسرگیری کاوش در قدیمی ترین سکونتگاه انسان در ایران