مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 12:362023-08-20حوادث

مالخران، عامل انگیزه برای سرقت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، مروری بر پرونده های سرقت که توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رسیدگی می شوند، نشان می دهد که تقریباً همه سارقان به فردی تحت عنوان مالخر وصل هستند و به عبارتی دیگر چرخه سرقت با مالخر تکمیل می شود، اگر چنین شخصی وجود نداشته باشد سارقان هم انگیزه ای برای دزدیدن اموال مردم نخواهند داشت چون این کار سودی برایشان ندارد و نمی دانند مالی که دزدیدند را چگونه به فروش برسانند.

بنابر آنچه گفته شد از مالخران می توان به عنوان ریشه و پایه اساسی و مهم ترین ضلع جرم سرقت نام برد.

البته مالخرها گاهی اوقات خودشان به عنوان سردسته سارقان نیز عمل کرده و آنها را تشویق به ارتکاب سرقت و فروش اموال مسروقه به آنان هم می کنند.

تمرکز فراجا بر برخورد قاطعانه با مالخرها برهمین اساس بود که سردار احمدرضا رادان، بهمن ماه سال 1401 در اولین اقدام پس از انتصاب به سمت فرماندهی کل انتظامی کشور دستور اجرای طرح سراسری مبارزه با سارقان و مالخران را به انتظامی تمام استان ها ابلاغ کرد و از آن زمان مالخرها به طور ویژه در تیررس پلیس قرار گرفتند.

نهم خرداد ماه امسال هم سردار رادان در نشست با رؤسای پلیس آگاهی سراسر کشور یک بار دیگر بر برخورد قاطع با مالخران تاکید کرد و گفت: امسال حالِ مالخران را ناخوش می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالخران، عامل انگیزه برای سرقت

مالخران، عامل انگیزه برای سرقت