مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 15:402023-07-25بين الملل

اعلام آمادگی ترکمنستان جهت اجرای ساخت خط ترانس خزر


وزارت امور خارجه ترکمنستان در واکنش به نشر گزارشات مختلف در مورد خط لوله ترانس خزر در تعدادی از رسانه های خارجی بیانیه ای را در مورد ساخت این پروژه منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت امور خارجه ترکمنستان در واکنش به نشر گزارشات مختلف در مورد خط لوله ترانس خزر در تعدادی از رسانه های خارجی بیانیه ای را در مورد ساخت این پروژه منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: اخیرا در تعدادی از رسانه های خارجی اظهارنظرهایی مبنی بر امکان اجرای پروژه انتقال گاز طبیعی ترکمنستان در مسیر غربی، منتشر شده است.

صحبت اینجا از احداث خط لوله گاز از زیر دریای خزر با هدف عرضه گاز طبیعی ترکمنستان به بازارهای اروپایی (خط لوله گاز ترانس خزر)، می رود.

ایده احداث این خط لوله که مبتکر آن ترکمنستان است، در ابتدا نه تنها به عنوان یک پروژه موجه اقتصادی و تجاری بلکه بخش ضروری برای متنوع سازی جریان انرژی به عنوان شرط کلیدی امنیت انرژی جهانی و پایداری بر اساس منافع و سود برابر تولید کنندگان، مصرف کنندگان و کشورهای ترانزیتی پیش بینی می شد.

امری که تمام شرکت کنندگان بالقوه این پروژه با آن موافق هستند.

برای اولین بار به صورت اساسی این موضوع در جریان سفر رسمی قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور سابق ترکمنستان به بروکسل در سال 2007 میلادی و مذاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی ترکمنستان جهت اجرای ساخت خط ترانس خزر

اعلام آمادگی ترکمنستان جهت اجرای ساخت خط ترانس خزر