مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 10:412023-08-07اقتصادي

کاهش 13 میلیارد مترمکعبی آب از سفره های زیرزمینی و آبخوان های اصفهان


مجید نادرالاصلی رییس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: رودخانه زاینده رود یک رود مرکزی در میانه کشور است که در جاری بودن  قدمتی طولانی دارد و همواره آبشخور و خاستگاه مشترک ساکنان حاشیه خود بوده تا اینکه دست بشر با نگاه های غیرتخصصی مسائلی را برای آنها در بالادست(منابع) و پایین دست(مصارف) ایجاد کرد و اکنون بار اضافه بر توان و ظرفیت زاینده رود بر آن گذاشته شده و همه مردم باید برای آن چاره ای بیاندیشند.

وی در مورد طرح سد خرسان بیان کرد: هیچگونه مطالعه، تخصیص اعتبار و دستور ویژه ای برای بهره مندی اصفهانی ها از سد خرسان لحاظ نشده است و بیشتر استان های شرقی نوبت بهره برداری گرفته اند.

   نادرالاصلی بیان کرد: یک میلیون نفر غیر اصفهانی بخصوص از استان های غربی به عنوان مهاجر در اصفهان ساکن هستند و بر اساس تحقیقات علمی هر شهروند سالیانه حداقل یک هزار متر مکعب آب مصرف آب می کند و حاصل این مصرف در سال یک میلیارد متر مکعب است.

رییس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان  خاطرنشان کرد: در این سال های بی آبی نزدیک به 13 میلیارد مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی اصفهان و آبخوان آن کاسته شده است که عواقب این کاستی ها باید بررسی شود تا مشخص شود چه اتفاقاتی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 13 میلیارد مترمکعبی آب از سفره های زیرزمینی و آبخوان های اصفهان

کاهش 13 میلیارد مترمکعبی آب از سفره های زیرزمینی و آبخوان های اصفهان