مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 15:452023-08-01اقتصادي

تسهیلات بانک ها به ساخت مسکن به پایین ترین حد خود رسید


سهم تسهیلات ساخت مسکن در بهار امسال به پایین ترین حد خود یعنی 3 درصد از کل تسهیلات بانکی رسید.

- امیرحسین اقبالی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه با اهمیت بخش تولید ساختمان و مسکن در برنامه رشد اقتصادی دولت و عقب ماندگی شدید در این زمینه اظهار داشت: رشد اقتصادی ایران و توسعه بخش ساختمان و مسکن به طور قابل توجهی تحت تاثیر عدم تمایل بخش بانکی به اعطای تسهیلات ساخت مسکن قرار گرفته است.

این کارشناس اقتصادی گفت: این عدم تمایل شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات ساخت مسکن در سال 1401، سبب شد که عرضه مسکن در اقتصاد مختل شود و منجر به رشد منفی در بخش ساخت و ساز و مسکن ایران شده که در سال اخیر به منفی 2.

3 درصد رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ساخت مسکن و رشد مربوط به آن در بخش ساخت و ساز و مسکن، از زمینه های مهم برای تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی مد نظر دولت سیزدهم به شمار می رود، این وضعیت چالش برانگیز است و باید اقدام جدی برای حل این معضل و عدم اعطای تسهیلات ساخت مسکن توسط شبکه بانکی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده برای حل این معضل، وضع مالیات بر بانک های متخلف از پرداخت تسهیلات ساخت مسکن است؛ با همین رویکرد نیز طبق قانون و بر اساس ماده 4 قانون جهش تولید و تامین مسکن، 25 بانک متخلف در پرداخت تسهیلات ساخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیلات بانک ها به ساخت مسکن به پایین ترین حد خود رسید

تسهیلات بانک ها به ساخت مسکن به پایین ترین حد خود رسید