مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 11:212023-08-15سياسي

ترکی: کودکان مجهول الهویه باید از حقوق اجتماعی برخوردار شوند


به گزارش خبرگزاری فارس از پاکدشت، غلام عباس ترکی معاون قضایی و حقوق عامه دادستانی کل کشور در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری کودکان معلول ذهنی و جسمی پاکدشت با اشاره به پیگیری های مستمر دستگاه قضا برای حمایت بیش ازپیش کودکان معلول و مجهول الهویه اظهار کرد: با بازدید از مرکز نگهداری کودکان معلول و مجهول الهویه مهر خورشید مسائل و موضوعات حقوقی و قضایی این کودکان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بیشتر کودکانی که در این مرکز نگهداری می شوند مجهول الهویه هستند و با پیگیری، مسائل قضایی آن ها حل می شود، هدف اصلی این پیگیری های مستمر برخورداری این کودکان از حقوق اجتماعی و شهروندی بود که مستلزم ثبت هویت فرد است.

معاون قضایی و حقوق عامه دادستانی کل کشور گفت: بخشی از هزینه های نگهداری را بهزیستی پرداخت می کند اما بخش دیگر با حمایت خیرین انجام می شود، بسیاری از افراد خیرخواه هستند و انگیزه کمک و حمایتی هم دارند ولی بی اطلاع از این مراکز هستند که نیاز است اصحاب رسانه این کار را بر دوش بگیرند و زنجیره وصل خیر به مراکز نگهداری این کودکان باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: دادستان های سراسر کشور پدر معنوی فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست هستند و دستور دادیم که ارتباط نزدیکی با مراکز نگهداری فرزندان مجهول الهویه که به اصطلاح به آن ها فرزندان ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکی: کودکان مجهول الهویه باید از حقوق اجتماعی برخوردار شوند

ترکی: کودکان مجهول الهویه باید از حقوق اجتماعی برخوردار شوند