مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-22اقتصادي

از خونخواری پشه آئدس در طول روز تا جلوگیری از تولید مثل آن


یک حشره شناس، با بیان اینکه پشه آئدس برای زندگی در کنار انسان سازگار شده است، خاطرنشان کرد: این پشه در مناطق شهری و حاشیه شهر و روستا و مناطق جنگلی تخم گذاری می کند.

- ایسنا/گیلان یک حشره شناس، با بیان اینکه پشه آئدس برای زندگی در کنار انسان سازگار شده است، خاطرنشان کرد: این پشه در مناطق شهری و حاشیه شهر و روستا و مناطق جنگلی تخم گذاری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر شهیاد آذری حمیدیان، آئدس آلبوپیکتوس را پشته بومی جنوب شرق آسیا دانست که برای نخستین بار در هند گزارش و توصیف شد و اظهار کرد: اخیرا این پشه را برای نخستین بار در گیلان جمع آوری کردیم.

وی یکی از ویژگی های خاص پشه آئدس را خونخواری در طول روز دانست و افزود: این پشه پیش از غروب آفتاب، بعد از ظهر و صبح اول وقت خونخواری می کند و به ندرت در شب هم شاهد خونخواری آن هستیم.

این استاد تمام حشره شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تفاوت آئدس با پشه های معمولی، تصریح کرد: این پشه کمی از پشه خانگی کوچک تر است و اگر با ذره بین به آن نگاه کنیم، باندهای تیره و روشن را روی پاهایش به خوبی مشاهده خواهیم کرد؛ البته تشخیص این پشه برای حشره شناسان آسان است، زیرا با گونه های موجود در استان تفاوت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خونخواری پشه آئدس در طول روز تا جلوگیری از تولید مثل آن

از خونخواری پشه آئدس در طول روز تا جلوگیری از تولید مثل آن