مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 17:302023-07-27دانش

ساخت زانوی مصنوعی غیرفعال با عملکرد دوگانه


پژوهشگران گروه هوش ماشین و رباتیک دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت زانوی مصنوعی غیرفعال با عملکرد دوگانه برای قطع شدگی بالای زانو شدند.

- دکتر رضوان نصیری، عضو هیات علمی گروه هوش ماشین و رباتیک دانشگاه تهران اظهار کرد: افراد قطع عضو بخش عمده جامعه ناتوانان جسمی کشور را تشکیل می دهند که شمار فراوانی از آن ها جانبازان هستند.

ایسنا نوشت؛ وی با ابراز تأسف از این که عموم اندام های مصنوعی موجود در کشور یا کیفیت مناسبی در ساخت و طراحی ندارند و یا قیمت گزافی دارند، افزود: از جمله مهم ترین این اندام مصنوعی، زانوی مصنوعی برای افراد قطع عضو بالای زانو است که به شدت برروی نحوه راه رفتن این افراد و عملکرد آن ها تاثیر دارد.

این پژوهشگر گروه هوش ماشین و رباتیک دانشگاه تهران، تصریح کرد: در همین راستا این گروه تحقیقاتی در قالب پروژه تحقیقاتی کارشناسی ارشد ایوب داوودی و زین العابدین سلیمانی از سال 1395 شروع به مطالعه در مورد بیومکانیک بدن در هنگام راه رفتن، نقش زانو و نحوه عملکرد زانو در هنگام راه رفتن و در نهایت طراحی یک زانوی مصنوعی مؤثر با هزینه تمام شده پایین کرد.

نصیری ادامه داد: با مطالعه بیومکانیک بدن انسان دریافتیم که زانو در هنگام راه رفتن عملکرد دوگانه دارد، به طوری که در هنگامی که روی زمین(Stance) است، دارای سختی زیاد و در هنگام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت زانوی مصنوعی غیرفعال با عملکرد دوگانه

ساخت زانوی مصنوعی غیرفعال با عملکرد دوگانه