مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 17:102023-07-27سياسي

ارادت ویژه اهل سنت آذربایجان غربی به سیدالشهدا(ع)


محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا برای اهل سنت آذربایجان غربی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در این مدت اهل سنت با عزاداری و سینه زنی ارادت خود را به شهدای دشت کربلا ابراز می کنند.

- خبرگزاری مهر ، یکی از مهم ترین مشترکات شیعه و سنی محبت و مودت نسبت به اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است، ارادت اهل تسنن به ساحت مقدس امام حسین (ع) را می توان با برپایی مراسم عزاداری برای آن حضرت از دیرباز تاکنون شاهد آن هستیم در این دیار به خوبی مشاهده کرد.

همان طور که حج، قرآن و عبادات محور اصلی وحدت در جهان اسلام است واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) هم وحدت مثال زدنی بین شیعه و سنی ایجاد می کند.

در این روز مردم اهل سنت با خیرات و انفاق به ایتام ارادت خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان می دهند؛ از برگزاری مراسم جشن و شادی خودداری می کنند و به تلاوت قرآن پرداخته و در مساجد حضور پیدا می کنند.

محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورا برای اهل سنت بخاطر سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در طول این 2 روز در شهرهای جنوب آذربایجان غربی عزاداری و مراسم سینه زنی برگزار می شود.

امروز همزمان با 9 محرم عاشقان و شیفتگان اهل تسنن و تشیع خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در روز تاسوعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارادت ویژه اهل سنت آذربایجان غربی به سیدالشهدا(ع)

ارادت ویژه اهل سنت آذربایجان غربی به سیدالشهدا(ع)