مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 21:252023-07-24سياسي

در جستجوی رویای مردم رشت


نخستین نشست گفت وگو پیرامون پیشینه تاریخی و راهکارهای ارتقای فرهنگی هویتی میدان شهرداری رشت، در حوزه هنری گیلان برگزار شد.

- حجت الاسلام والمسلمین زادفلاح، پژوهشگر فرهنگی - اجتماعی در این نشست، ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع)، گفت: موضوع پیاده راه شهرداری رشت این روزها محل تامل و گفت وگو، صحبت، یاداشت و مناظره قرار گرفته است و خیلی از نخبگان جریان های فکری مختلف درخصوص آن نظر می دهند.

وی با اشاره به وجه تمدنی سازه شهرداری، افزود: ما نیاز داریم که یک سازه تمدنی متناسب با فرهنگ و تمدن ایرانی داشته باشیم که فرهنگ و بوم کشور ما را نمایندگی کند.

حجت الاسلام زادفلاح به فلسفه برگزاری این گفت وگو اشاره و عنوان کرد: تصمیم درخصوص میدان، تصمیم بسیار سخت و نیازمند تحلیل است.

اگر ما می خواهیم یک سازه تمدنی را بنا یا ویرایش یا تخریب کنیم نیازمند تحلیل و اندیشه است و تحلیل صحیح، نیازمند گفت وگو از جریانات مختلف اندیشه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی عبداللهی، محقق و پژوهشگر تاریخ گیلان نیز در ادامه، با اشاره به عنوان نشست، اظهار کرد: عنوان پیاده راه شهرداری رشت عنوان درستی نیست، رسمی هم نیست.

شهر رشت در گذشته متشکل از محلات ناپیوسته بود و در حوالی صفویه پیوستگی پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در جستجوی رویای مردم رشت

در جستجوی رویای مردم رشت