مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 16:202023-07-02پزشكي

کمیته ملی شبکه تحقیقات سرطان راه اندازی شد


کمیته ملی شبکه تحقیقات سرطان در کشور به منظور هدفمند ساختن مراکز تحقیقاتی و یکپارچه سازی مطالعات حوزه سرطان فعالیت خود را در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت آغاز کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با بیان این که یکی از مسائلی که امروزه در دنیا و در کشورمان باید به طور جدی به آن پرداخته شود مقوله سرطان هاست، تاکید کرد: راه اندازی کمیته ملی شبکه تحقیقات سلامت می تواند نقطه عطفی برای یکپارچه سازی تحقیقات سرطان در کشور با رویکرد پیشگیرانه باشد که هم اکنون در دستور کار معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار گرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: شبکه ملی تحقیقات سرطان موظف است تا مطالعات گسترده ای که در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مختلف در حوزه سرطان در حال انجام است را تجمیع سازد تا از نتایج آن برای تصمیم گیری و سیاست گذاری در عرصه کلان کشور استفاده شود و در نهایت در قالب دستورالعمل های اجرایی در اختیار معاونت درمان و بهداشت وزارت بهداشت قرار گیرد.

رویکرد پیشگیرانه در کنترل سرطان پناهی با اشاره به این که باید رویکردها را از واکنش گرا به رویکرد کنش گرایانه تغییر داد، تاکید کرد: توجه و تمرکز بر پیشگیری از بروز سرطان یکی از راهکارهای اصلی در این مقوله محسوب می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته ملی شبکه تحقیقات سرطان راه اندازی شد

کمیته ملی شبکه تحقیقات سرطان راه اندازی شد