مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 09:052023-07-05اقتصادي

آب به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد رسید/ عزمی بر پایان تنش آبی


یاسوج_ چندین طرح آبرسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ایستگاه افتتاح رسیده و همزمان با حضور هیئت دولت در استان به بهره برداری خواهد رسید.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها_ پژمان امیدی: کهگیلویه و بویراحمد هزاران چشمه و آبشار را در دل کوه ها و مناطق سخت گذر خود جای داده، اما موقعیت قرار گیری، مهار این ظرفیت ها و بکارگیری برای تأمین آب روستاها را با مشکل مواجه می کند.

سال ها درگیر تنش آبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان های پر آبی است که در سال های اخیر بیش از پنج شهر و 260 روستای آن با تنش آبی مواجه شد.

قریب به 10 درصد روان آب های ایران پهناور از استانی که تنها یک درصد جمعیت کشور را داراست عبور کرده و چرخه توسعه آن برنامه ریزی مناسبی برای عبور از ضعف ها نداشته است.

بر حسب تلاش شکل گرفته در دولت های مختلف، بخش هایی از مشکلات آبرسانی روستایی استان حل شده، اما شاهد توسعه قطره چکانی آبرسانی پایدار در مناطق بودیم.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاشی برای تحقق عدالت توزیعی شکل گرفته و پوشش آبرسانی به دورترین نقاط استان هدفگذاری شده است.

عزم دولت سیزدهم بر رفع مشکلات آبرسانی حجم بالای کار و تعداد روستاهای دارای تنش آبی گاهاً گلایه مردم را در پی داشته که یک برنامه در دولت سیزدهم برای رفع تنش آبی در دو سال آینده هدفگذاری شده و کهگیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد رسید/ عزمی بر پایان تنش آبی

آب به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد رسید/ عزمی بر پایان تنش آبی