مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 16:352023-07-04اقتصادي

آغاز اجرای فاز 4 تصفیه خانه فاضلاب ارومیه از مطالبات جدی است


دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه یکی از درخواست های مردمی را آغاز اجرای فاز چهار تصفیه خانه ارومیه عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: جمعیت یک میلیون نفری شهر ارومیه با اجرای فاز 4 به صورت 100 درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار خواهند گرفت و 76 میلیون مترمکعب پساب نیز به دریاچه ارومیه منتقل می شود.

وی افزود: طبق وعده ای که داده بودیم هر سه ماه یک بار یکی از پروژه های احیای دریاچه ارومیه مورد بهره برداری قرار می گیرد که نخستین پروژه اسفند سال گذشته بود که فاز اول انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه با موفقیت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معتمدیان از دیگر پروژه های مهم این بخش را مدول 3 تصفیه خانه فاضلاب شهر ارومیه دانست و اضافه کرد: این پروژه از سال 98 به دلیل عدم تأمین منابع مالی متوقف شده بود که با توجه ویژه دولت مردمی امروز افتتاح شد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: امروز هم فاز 3 تصفیه خانه فاز و هم خط انتقال آب به دریاچه افتتاح شد و با بهره برداری از خط انتقال دیگر شاهد برداشت غیرمجاز پساب نخواهیم بود.

معتمدیان اظهار کرد: با اجرای 11 کیلومتر خط انتقال، آب تصفیه شده به صورت مستقیم به دریاچه ارومیه هدایت و 51 میلیون متر مکعب مجموع پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجرای فاز 4 تصفیه خانه فاضلاب ارومیه از مطالبات جدی است

آغاز اجرای فاز 4 تصفیه خانه فاضلاب ارومیه از مطالبات جدی است