مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 08:502023-06-25اقتصادي

باید شیوه کار کشاورزان پیشرو را به کشاورزان معمولی آموزش داد


باید شیوه های کشاورزان پیشرو در کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی به کشاورزان معمولی آموزش داده شود.

- باید شیوه کار کشاورزان"پیشرو" را به کشاورزان معمولی آموزش داد ایسنا/کرمانشاه عضو مجمع خبرگان کشاورزی کشور گفت: باید شیوه های کشاورزان پیشرو در کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی به کشاورزان معمولی آموزش داده شود.

سجاد سنجابی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کشاورزان پیشرو تعدادشان در مقایسه با کشاورزان معمولی خیلی کم است، اظهار کرد: در استان کرمانشاه 140 هزار بهره بردار بخش کشاورزی داریم که تنها حدود سه درصد آنها جزو کشاورزان پیشرو هستند.

سنجابی با اشاره به فاصله زیاد بین تولید کشاورزان معمولی و پیشرو، گفت: میانگین تولید کشاورزان پیشرو و معمولی اختلاف زیادی با هم دارد، لذا اگر حتی درصد کمی از کشاورزان معمولی از تکنیک های کشاورزان پیشرو در کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی استفاده کنند، شاهد افزایش قابل توجه در تولیدات بخش کشاورزی خواهیم بود.

عضو مجمع خبرگان کشاورزی کشور ادامه داد: همین الان کشاورزان پیشرو در استان کرمانشاه عملکرد بین 10 تا 12 تن در هکتار در مزارع گندم آبی داشته و میزان عملکرد آنها در مزارع دیم از سه تن در هکتار هم بیشتر است، در حالیکه کشاورزان معمولی در خوشبینانه ترین حالت در گندم آبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید شیوه کار کشاورزان پیشرو را به کشاورزان معمولی آموزش داد

باید شیوه کار کشاورزان پیشرو را به کشاورزان معمولی آموزش داد