مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 13:252023-07-20سياسي

صید ترال با لنج های سنتی در آب های هرمزگان رو به گسترش است


نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس گفت: صید ترال با لنج های سنتی و ابزار ممنوعه صید در آب های هرمزگان رو به گسترش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین رییسی گفت: توقف صید ترال صنعتی در سواحل جنوبی در خصوص کشتی هایی بود که از ابزارهای مدرن و به روز برای صیادی بهره می بردند و متاسفانه منجر شد آبزیان بسیاری از بین برود به گونه ای که گلایه صیادان سنتی منطقه را به دنبال داشت، این مسئله را به وضوح در وضعیت اقتصادی و معیشتی اهالی منطقه می توانستیم ببینیم.

به گفته وی، صیادان صید ترال صنعتی به بهانه شکار برخی از گونه های آبزی که در اعماق خاصی وجود داشتند بدون توجه به حریم های مشخص شده صیادی، اقدام به شخم زنی دریا می کردند، همین مسئله عاملی شد تا ذخایر آبزیان دریاهای جنوب از بین رفته و معیشت صیادان این منطقه به مخاطره بیفتد.

رییسی بیان کرد: با توقف صید ترال در چند سال پیش، امروز شاهد صید ترال با لنج های سنتی هستیم که به نوعی از ابزار ممنوعه صیادی بهره می گیرند که خطرات جدیدی برای ذخایر دریای عمان ایجاد کرده است، امیدواریم با تقویت گاردهای حفاظت شیلات، مانع از گسترش این گونه صیادی باشیم.

نماینده شرق هرمزگان با بیان اینکه عدم امکانات لازم و کافی گارد شیلات در سواحل منجر به سوء استفاده برخی از صیادان داخلی با بهره گیری از صید سنتی و ابزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صید ترال با لنج های سنتی در آب های هرمزگان رو به گسترش است

صید ترال با لنج های سنتی در آب های هرمزگان رو به گسترش است