مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 11:002023-07-11اقتصادي

چالشهای هوش مصنوعی؛ حق مالکیت معنوی محتوای تولید شده به چه کسی تعلق دارد؟


پس از اینکه یک اثر هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی در رقابت هنری نمایشگاه ایالتی کلرادو در سال 2022 برنده شد، موضوع مالکیت بر هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی به بحثی داغ تبدیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، توسعه تولیدات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد و چگونگی مالکیت بر این تولیدات همچنین حق نسخه برداری از آنها، از چالش های قانونی مهم عصر حاضر است.

بطور روشن پرسش این است که اگر از هوش مصنوعی (AI) برای خلق چیزی استفاده کنید، مالکیت معنوی محتوای تولید شده متعلق به کیست؟ شما، هوش مصنوعی یا صاحب محتوایی که هوش مصنوعی روی آن آموزش دیده است؟ ابزارهای مولد هوش مصنوعی که بطور روزافزون روانه بازار میشوند، بعد جدیدی را بویژه به اشکال مختلفِ هنر و نوشتار اضافه کرده و بحث های زیادی را پیرامون این سوال برانگیخته اند.

ارزیابی های کاشناسان نیز حاکی از آن است که قوانینی که تا کنون از مردم و حق آنها بر آثارشان محافظت می کردند، دیگر نمی توانند از آنها و حقوقشان در زمان مداخله ابزارهای هوش مصنوعی محافظت کنند.

بطور مثال، پس از اینکه یک اثر هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی در رقابت هنری نمایشگاه ایالتی کلرادو در سال 2022 برنده شد، موضوع مالکیت بر هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی به بحثی داغ تبدیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالشهای هوش مصنوعی؛ حق مالکیت معنوی محتوای تولید شده به چه کسی تعلق دارد؟

چالشهای هوش مصنوعی؛ حق مالکیت معنوی محتوای تولید شده به چه کسی تعلق دارد؟