مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 08:252023-07-20سياسي

مازندران مرکز تشیع و پرچمدار ارزش های دینی و فرهنگی است


معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به سابقه تمدنی و فرهنگی استان گفت: مازندران به عنوان مرکز تشیع و پرچمدار ارزش های سترگ دینی و فرهنگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روح الله سلگی صبح پنجشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی مازندران گفت: به علت کم توجهی به فرهنگ بومی و محلی و اختلاط آن با خرده فرهنگ های وارداتی ناشی از هجوم انبوه گردشگران به مازندران طی سالیان گذشته آسیب های جدی به این استان وارد شده است.

وی نفوذ فرهنگ وارداتی برای تغییر سبک زندگی در مازندران را از مشکلات اساسی دانست و افزود: طبقه متوسط شهری در مازندران ازاین هجمه فرهنگی تأثیر و آسیب جدی دیده است.

این مسئول لزوم توجه به آیین های فرهنگی دیار علویان مانند کشتی لوچو را راهکار فرهنگی در مواجهه با فرهنگ های وارداتی دانست و افزود: پرداختن به سنت ها و آیین های بومی و محلی موجب نشاط اجتماعی و انسجام اقوام مازنی خواهد شد.

سلگی، با تاکید بر نقش فرمانداران در احیای سنت های فرهنگی مازندران با هماهنگی دستگاه های فرهنگی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی و فرهنگی باید از مؤلفه های امید آفرین و انسجام بخش در جامعه پاسداری کنند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به سابقه تمدنی و فرهنگی این استان اظهار کرد: مازندران به عنوان مرکز تشیع، پرچمدار ارزش های سترگ دینی و فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران مرکز تشیع و پرچمدار ارزش های دینی و فرهنگی است

مازندران مرکز تشیع و پرچمدار ارزش های دینی و فرهنگی است