مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 11:202023-07-13فرهنگي

باید برای بهبود سطح نمایش ها در مشهد همچنان تلاش کرد


یکی از نقاط مثبت تئاتر مشهد حضور نمایشی هایی در ژانر و سبک های متفاوت است که هرکدام مخاطب خاص خود را دارد، اما به عقیده من همچنان باید برای بهبود سطح نمایش ها در مشهد تلاش کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی کارگردان تئاتر آهوان گفت: یکی از نقاط مثبت تئاتر مشهد حضور نمایشی هایی در ژانر و سبک های متفاوت است که هرکدام مخاطب خاص خود را دارد، اما به عقیده من همچنان باید برای بهبود سطح نمایش ها در مشهد تلاش کرد.

محمد جهانپا در گفت وگو با ایسنا در خصوص روایت و داستان تئاتر آهوان اظهار کرد: تئاتر آهوان نوشته مهدی سیم ریز و سومین اثر مشترک من با او است.

نمایش آهوان از دریچه نگاه شاعر پر آوازه اهل بیت(ع) دعبل خزایی مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو را روایت می کند و تلاش می کند تا با نگاهی جدید از امام رضا(ع) به عنوان یک الگوی اجتماعی و اخلاقی بهره برد.

وی افزود: مستند تاریخی تئاتر آهوان بر اساس کتاب کتاب عیون اخبار الرضا نوشته شیخ صدوق است و به روایت داستان هایی کمتر اشاره شده، می پردازد.

در نمایش حدود 8 تابلو وجود دارد که دعبل خزایی با حرکت در هر کدام از تابلوها پا در قدمگاه ها که امام رضا(ع) از آن عبور کرده، می گذارد و ما در ادامه داستان با دعبل همراه می شویم تا قصیده مدارس آیات را که با اضافه کردن دوبیت توسط امام رضا(ع) شهرت جهانی دارد، خوانده ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید برای بهبود سطح نمایش ها در مشهد همچنان تلاش کرد

باید برای بهبود سطح نمایش ها در مشهد همچنان تلاش کرد