مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 02:302023-06-29سياسي

چرا مرد ساسانی دیر آمد؟


نقش برجسته مرد ساسانی سال 2016 در بریتانیا توقیف و دولت ایران از وجود آن مطلع شد، اما بازگشت این شیء به ایران حدود هفت سال طول کشید.

رییس اداره اموال منقول فرهنگی و تاریخی ایران، - دلیل این تاخیر طولانی را ضرورت ارائه مدارک محکمه پسند در اثبات مالکیت این سنگ نگاره اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیگیری های بعدی بیانگر آن بود که مشخص شده این سنگ نگاره از مرزهای آبی جنوب کشور به امارات قاچاق شده است.

هرچند طبق اظهارات مسؤولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و گزارشی که گاردین منتشر کرد، تا کنون هیچ شخصی در ارتباط با این پرونده دستگیر نشده است.

اکنون که این سنگ نگاره پس از هفت سال به ایران تحویل داده شده و پرسش های درباره چرایی تاخیر در استرداد آن مطرح شده است، محمدرضا زاهدی ـ رییس اداره اموال منقول فرهنگی و تاریخی ـ می گوید که ارائه مدارک برای اثبات این که این نقش برجسته متعلق به ایران بوده و به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده، دلیل تأخیر در بازگشت آن بوده است.

رییس اداره اموال منقول فرهنگی و تاریخی همچنین با بیان این که در گذشته گستره فرهنگی ایران محدود به جغرافیای امروز نبوده و کشورهای عراق، سوریه، ترکیه، افغانستان و آسیای میانه را هم در برمی گرفته است، اظهار می کند: در محاکم بین المللی باید مدارکی مبنی بر وجود نمونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مرد ساسانی دیر آمد؟

چرا مرد ساسانی دیر آمد؟