مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 22:562023-07-05فرهنگي

این شاعران قطعه «مقاومت» را سرودند


کرمان؛ مهسا حقانیت: شامگاه امروز 14 تیرماه 1401 جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان در یکی از سالن های تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان به خط پایان رسید.

جشنواره شعر مقاومت را در کرمان پایدار می کنیم سعید شعرباف تبریزی شهردار کرمان در سخنانی به زبان عربی به مهمانان عربی جشنواره خیرمقدم می گوید و سپس توضیحاتی درباره سابقه مقاومت در کرمان از 400 سال قبل از میلاد مسیح تا دوران کنونی و مقاومت سردار سلیمانی می دهد.

شهردار کرمان می گوید: بنای ما این است، هنر زیبای شعر در خدمت مفهوم عمیق مقاومت قرار گیرد، زیرا شاید هیچ چیز به اندازه شعر توانایی نداشته باشد این مفهوم مهم و چندبعدی را برای ما تشریح کند.

شعرباف تبریزی با اشاره به اینکه شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به غیر از زبان شعر و هنر قابل شناختن نیست، ابراز امیدواری می کند، جشنواره جهانی شعر مقاومت به مردمی کردن و اجتماعی کردن مفهوم مقاومت کمک کند.

وی ادامه می دهد: تلاش می کنیم در سال های آینده جشنواره جهانی شعر مقاومت را در کرمان پایدار کنیم، زیرا کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام شناخته می شود و این جشنواره باید فارغ از افراد و الگوهای شخصی ادامه پیدا کند و به یکی از جشنواره های شناخته شده ایران بدل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این شاعران قطعه «مقاومت» را سرودند

این شاعران قطعه «مقاومت» را سرودند