مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 14:362023-07-08بين الملل

500 روز از جنگ اوکراین گذشت


بیش از 9هزار غیرنظامی از جمله 500 کودک از ابتدای جنگ روسیه علیه اوکراین در 24 فو ریه 2022 تا کنون جان خود را از دست دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از الجزیره، سازمان ملل تلفات غیرنظامیان جنگ روسیه علیه اوکراین را در 500 روز این جنگ محکوم کرد و آن را تلفات وحشتناک توصیف کرد.

نمایندگی سازمان ملل برای نظارت بر حقوق بشر در اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از 9هزار غیرنظامی از جمله 500 کودک از ابتدای جنگ روسیه علیه اوکراین در 24 فو ریه 2022 تا کنون جان خود را از دست دادند هر چند مسئولان بین المللی پیش از این تأکید کردند که تعداد قربانیان غیرنظامی بسیار بیشتر از این رقم است.

ناظران بر این باورند که میانگین تعداد کشته شدگان در سال جاری کمتر از سال 2022 بوده است اما در ماه های می و ژوئن بار دیگر رو به صعود رفت.

شهرهای بوچا در نزدیکی کی یف و ماریوپل در جنوب شرق اوکراین در سال گذشته سمبل جنایت های فجیعی شدند که روسیه متهم به ارتکاب آنها شد و در پی آن روسیه به ارتکاب جنایت جنگی و کشتار دسته جمعی متهم شد.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین روز شنبه همزمان با گذشت پانصد روز از آغاز تهاجم نظامی روسیه به کشورش از جزیره مار در دریای سیاه بازدید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

500 روز از جنگ اوکراین گذشت

500 روز از جنگ اوکراین گذشت