مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 17:402023-07-19اقتصادي

محیط کسب وکار برای نوآوران فراهم نشده است


مشاور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: محیط کسب و کار برای نوآوران و فناوران به خوبی فعال و فراهم نشده است.

- مصطفی صفدری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایران رتبه 16 را در تولید علم و رتبه 53 را در نوآوری دارد، گفت: فاصله بین تولید علم و نوآوری نشان می دهد که باید در زمینه تأمین زیرساخت ها و امکانات تلاش و همت کنیم و فناوران حمایت و توانمندسازی شوند.

وی تأمین منابع مالی را از دیگر نیازمندی های فناوران ذکر کرد و گفت: در سال گذشته در 25 استان رویداد تانا برگزار شد و به هر استان برای برپایی رویداد 100 میلیون تومان کمک مالی کردیم.

صفدری با بیان اینکه در هر استانی که جشنواره تانا را برگزار کردیم، تعدادی تفاهمنامه و قرارداد منعقد شد، گفت: این قرارداد بین فناوران و دستگاه اجرایی و یا صنعتگران منعقد شده است.

مشاور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اظهار این که امسال میزان حمایت از فناوران و ایده پردازان دو برابر می شود، گفت: در سال جاری برای برپایی رویداد تانا به هر استان 200 میلیون تومان کمک مالی ارائه می شود وی با بیان اینکه حمایت اصلی باید از سوی دستگاه اجرایی و صنایع صورت گیرد، گفت: برای اینکه یک فناوری تجاری سازی شود به رقم کلان نیازمند است و تأمین منابع در توان صنعت و دستگاه های اجرایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط کسب وکار برای نوآوران فراهم نشده است

محیط کسب وکار برای نوآوران فراهم نشده است