مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 23:002023-07-09سياسي

بیانیه ایران در ارتباط با طرح دعوی به دیوان بین المللی دادگستری


دولت جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با طرح دعوی دولت های کانادا، اوکراین، سوئد و بریتانیا نزد دیوان بین المللی دادگستری درخصوص سانحه هواپیمای اوکراینی بیانیه ای منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در بیانیه دولت جمهوری اسلامی ایران که یکشنبه شب انتشار یافته، آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی شکواییه و ادعاهای مطرح شده از سوی دولت های کانادا، اوکراین، سوئد و بریتانیا در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی است.

بدیهی است جمهوری اسلامی ایران به منظور صیانت از حقوق و منافع ملی خود نزد دیوان بین المللی دادگستری، تدابیر و اقدامات لازم را به نحو مقتضی اتخاذ خواهد نمود.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران لازم می داند به منظور تنویر افکار عمومی داخلی و بین المللی مطالب زیر را اعلام نماید: متعاقب وقوع سانحه هواپیمای اوکراینی، جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام علت اصلی وقوع سانحه، وفق قوانین و مقررات داخلی و تعهدات بین المللی، اقدامات لازم را در روشن شدن ابعاد مختلف سانحه با حسن نیت، شفافیت و جدیت کامل انجام داده است.

شایان ذکر است، به دنبال سانحه مذکور، جمهوری اسلامی ایران تسهیلات و مساعدت های لازم را از جمله صدور فوری روادید برای بیش از پنجاه متخصص و کارشناس از کشورهای اوکراین و کانادا به منظور حضور در محل سانحه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه ایران در ارتباط با طرح دعوی به دیوان بین المللی دادگستری

بیانیه ایران در ارتباط با طرح دعوی به دیوان بین المللی دادگستری