مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 15:452023-07-22سياسي

حجت الاسلام مؤمنی: تحول آفرینی قرآن در جهان، دشمن را خشمگین کرده است


استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فرهنگ اهل بیت(ع) از ایران شروع شده و در حال ایجاد تحول در دنیا است، گفت: اهانت به اهل بیت و قرآن به خاطر تأثیر این فرهنگ در عالم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در مراسم عزاداری ظهر روز چهارم محرم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه حرکت سید الشهدا(ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا و ادامه آن بعد از شهادت صرفا یک حرکت علیه زور و باطل نبود، اظهار کرد: امام حسین(ع) در صدد ایجاد یک تحول و دگرگونی فرهنگی در وضعیت حاکم آن زمان بودند.

وی با بیان اینکه به قدری وضعیت اسفناک شد که افرادی مسلمان برای پیروزی یزید بر سید الشهدا(ع) نذر کردند قربانی دادند و مسجد تأسیس کردند، افزود: این افراد می دانستند که این طرف خاندان رسالت و اهل بیت نبوت هستند و طرف دیگر یزید فاسد، فاجر، شارب خمر که علنا مرتکب حرام می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ممکن است حرکت فرهنگی امام حسین(ع) در آن زمان تأثیر زیادی نگذاشت ولی تأثیر آن را ما امروز مشاهده می کنیم، گفت: در سال های اخیر شاهد هجمه های مختلف به اهل بیت(ع) از جمله ترور شخصیتی، اهانت و تخریب بودیم و این هجمه ها به خاطر این است که فرهنگ حسینی که انقلاب ما برگرفته از آن فرهنگ است را به هم بریزند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام مؤمنی: تحول آفرینی قرآن در جهان، دشمن را خشمگین کرده است

حجت الاسلام مؤمنی: تحول آفرینی قرآن در جهان، دشمن را خشمگین کرده است