مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 18:452023-07-05پزشكي

شناسایی 200 نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان


دانشیار گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شناسایی 200 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام در جهان، گفت: بسیاری از این بیماری ها درمان پذیر هستند و در صورت تشخیص زودرس و درمان به هنگام احتمال بهبود بیمار وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهرداد حقیقی، گفت: ششم جولای مصادف با 15 تیرماه، سالگرد اولین تجویز واکسن هاری در سال 1885 توسط لویی پاستور به عنوان روز جهانی بیماری های مشترک انسان و حیوان یا زئونوز نامگذاری شده است.

وی با اشاره به شناسایی 200 نوع بیماری زئونوز در دنیا، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، اکوسیستم و تنوع زیاد گونه های حیوانی، بیماری های مشترک انسان و حیوان در نقاط مختلف دنیا از گستردگی و شیوع زیادی برخوردار هستند.

حقیقی با توجه به آسیب های ناشی از این بیماری ها بر سلامت و بهداشت عمومی جامعه و زیان ها و بار اقتصادی وارده بر سیستم بهداشتی کشورها، تاکید کرد: کنترل این بیماری ها دارای اهمیت بسیار زیادی است.

به گفته وی، در ایران نیز با توجه به تنوع بافت شهری و روستایی، اقلیم ها و شرایط زیست محیطی متفاوت، این بیماری ها از شیوع و اهمیت زیادی برخوردار هستند.

این متخصص بیماری های عفونی، بیماری های زئونوز را عفونت هایی برشمرد که قابل انتقال از حیوان به انسان هستند و توسط باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها وحتی پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 200 نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان

شناسایی 200 نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان