مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 14:252023-07-18سياسي

آلودگی های زیست محیطی خزر چالش منطقه است


رییس دانشگاه گیلان با اشاره به ظرفیت اتحادیه دانشگاه های عضو اتحادیه خزر گفت: یکی از چالش های جدی در منطقه دریای خزر آلودگی های زیست محیطی منطقه است که روزبه روز بیشتر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، محمد جلایی امروز در نشست اعضای ایرانی اتحادیه دانشگاه های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به همکاری های منطقه ای گیلان با کشورهای حاشیه کاسپین اظهار کرد: اتحادیه گمرکی اوراسیا یکی از محوری ترین و موفق ترین اتحادیه ها است که با توجه به قدرت اتحادیه حوزه دانشجویی کاسپین، این اهمیت را چند برابر می کند.

وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی افزود: دانشگاه ها برای رسیدن به اهداف باید حلقه ها را به هم ارتباط دهند و در این راستا ارتباط بین علم و صنعت مهم است.

رییس دانشگاه گیلان با بیان اینکه آلودگی محیط زیست از چالش های جدی دریای خزر است، اظهار کرد: اتحادیه دانشگاه های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر موضوع آلودگی و همکاری های مشترک برای رفع مشکل را جدی بگیرند.

فرید نجفی به ایجاد مراکز رشد مشترک در پارک های علم و فناوری اشاره کرد و افزود: برگزاری این دوره ها که هم اکنون به صورت جزیی با روسیه انجام شده بسیار حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی های زیست محیطی خزر چالش منطقه است

آلودگی های زیست محیطی خزر چالش منطقه است