مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 10:552023-07-16اجتماعي

گردنه ای که در عبور از آن، حیران می شوید


گردنه کوهستانی حیران آستارا به عنوان محور ارتباطی مهم استان های گیلان و اردبیل از مسیرهای پر تردد شمال غرب کشور است که از مناظر طبیعی خیره کننده ای برخوردار است.

- روستای گردشگر پذیر حیران با 2200 هکتار مساحت در 30 کیلومتری آستارا در فصل های مختلف سال همواره میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

این روستا از یک سو به جنگل های انبوه و از سوی دیگر به رودخانه مرزی آستاراچای در مرز استان گیلان و جمهوری آذربایجان منتهی می شود.

شوق تماشای گردنه حیران زیبا باعث شده است تا با ایجاد تله کابین توسط بخش خصوصی، گردشگران از فراز آسمان و در فصول مختلف سال بویژه بهار، تابستان و پاییز به این معجزه طبیعی نگاه کنند.

هتل ها و اقامتگاه های متعددی در گذر از گردنه حیران فعالیت دارند و طعم ترش و شیرین تمشک های آبدار و عسل ناب و شیر بلال هایی که بر دستان نوجوانان روستاهای مسیر گردنه کوهستانی حیران به سرنشینان خودروهای عبوری تعارف می شود به همراه نوشیدن چای در طبیعت، زیبایی این منطقه را دوچندان می کند.

ترافیک در گردنه حیران گردنه حیران که زمستان های سردی دارد، در محور مواصلاتی آستارا به اردبیل به عنوان شریان حیاتی در ارتباط استان های اقتصادی گیلان و اردبیل نقش مهمی ایفا می کند و تعریض و دو بانده کردن آن برای تسهیل حجم بالای تردد خودروهای سبک مسافرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردنه ای که در عبور از آن، حیران می شوید

گردنه ای که در عبور از آن، حیران می شوید