مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 14:152023-07-08سياسي

آغاز مرمت مسجد تاریخی روستای «گاه» شهرستان چناران


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران از آغاز مرمت مسجد تاریخی روستای «گاه» این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمد طاهریان مقدم اظهار کرد: مسجد تاریخی روستای گاه شامل شبستانی با 9 گنبد کوچک و فضایی مربع شکل، دارای حدود 14 متر طول و 13 متر عرض و مساحتی در حدود 180 متر مربع و به صورت سرپوشیده است.

وی ادامه داد: این شبستان در راستای قبله قرار گرفته و دارای دو محراب است که یکی بر روی دیوار سمت قبله و دیگری بر روی یکی از ستون های شبستان تعبیه شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران تصریح کرد: در میانه فضای شبستان، چهار ستون با مقطع مربع قرار دارد و ابعاد این ستون ها 1.

1متر در 1.

3متر است.

طاهریان مقدم با بیان این که این بنای مذهبی میان اهالی و روستاهای مجاور از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به فرم شبستانی و نوع کوهستانی این مسجد و هم چنین نوع طاق ها و فرم گنبدهای آن که قابل مقایسه با بناهای تاریخی سبک صفوی دارد، پیشینه آن به اواخر دوره صفوی و بیش از پنج سده باز می گردد.

طاهریان مقدم گفت: این مسجد در حدود 10 سال قبل مورد مرمت اولیه قرار گرفته اما با توجه به شدت آسیب های وارده، ارائه و اجراء برنامه مرمت استحکام بخشی و تکمیلی آن در حال انجام است و جهت مرمت و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت مسجد تاریخی روستای «گاه» شهرستان چناران

آغاز مرمت مسجد تاریخی روستای «گاه» شهرستان چناران